Saturday 28 October 2017

Office Space Citat Optioner


Office Space Quotes Jag sa till de fudge packers att jag gillade Michael Boltons musik. Michael Bolton: Jag vet inte vad som hände, jag måste ha missat en decimal eller något. Peter Gibbons: Tja, företagskonton är säkert som fan kommer att märka 305.326.13 Michael Människor var inte avsedda att sitta i små hytter som stirrade på dataskärmar hela dagen, fyllde i värdelösa former och lyssnade på åtta olika chefer drone på ungefär om uppdragsuppdrag. Företagskonto, Nina talar. Ett ögonblick. Företagskonto, Nina talar. Ett ögonblick. Företagskonto, Nina talar. Ett ögonblick. Bill Lumbergh: Hej Peter, vad händer Lyssna, kommer du att ha de TPS-rapporterna för oss i eftermiddag Peter Gibbons: Nej Bill Lumbergh: Ah. Tja, då antar vi att vi ska fortsätta och prata lite. Peter Gibbons: Inte just nu Lumbergh, jag är upptagen. Du vet vad jag faktiskt måste fråga dig om att bara gå och komma tillbaka senare, jag har ett möte med Bobs om några minuter. Bill Lumbergh: Jag var inte medveten om ett möte med dem. Peter Gibbons: Ja, de ringde mig hemma. Samir: Jag har en fråga. Peter Gibbons: Ja Samir: In. I dessa jubileumsbesök kan du ha sex med kvinnor Peter Gibbons: Ja, det kan du säkert. Samir: OK, jag gör det. Peter Gibbons: Pojke, jag säger några dagar. En av dessa dagar kommer det att bli som om han efterliknar ljudet av en maskingevär. Brian, en servitör, går upp och gör detsamma och skrattar Brian: Så kan jag få dina herrar något mer att dricka Eller kanske något att nippla på några Pizza Shooters, Räkor Poppers eller Extreme Fajitas Peter Gibbons: Bara kaffe. Brian: Okej. Låter som ett fall på måndagen. Peter Gibbons: Så ni kommer att skjuta Mike och Samir, och du ska ge mig mer pengar Bob Porter: nickar Uh-huh. Peter Gibbons: Wow. Peter Gibbons: Um, 7-Eleven, rätt Du tar ett öre från facket. Joanna: Från de krispiga barnen Peter Gibbons: Nej, det är burken. Jag pratar om brickan, penniesna för alla. Gjorde i princip samma sak tar vi det från en mycket större bricka och vi gör det ett par miljoner gånger. Peter Gibbons: Se, jag vet inte om dig, men jag är trött på att bli dämpad. Arent du Samir: Ja, Peter, men jag kommer inte göra någonting olagligt. Peter Gibbons: Samir, det här är Amerika. Lawrence: Ser den här bruden inte ut som Anne Peter Gibbons: Ja, lite. Lawrence: Hej, hon har inte varit här länge. Ni två går fortfarande ut Peter Gibbons: Ja. Jag antar. Jag vet inte. Ibland får jag den här känslan som shes fusk på mig. Lawrence: Ja, jag känner mig också, mannen. Peter Gibbons: Vad menar du med den Lawrence: Jag vet inte, man. Jag får bara den känslan som ser på henne som shes den typ av chick som bara. buhhh. Michael Bolton: Du tror att älsklingsstenen var en riktigt bra idé Tom Smykowski: Visst var det. Killen gjorde en miljon dollar. Milton Waddams: Ursäkta ursäkta, senor Kan jag prata med dig tack jag bad om en maj tai, och de tog mig en pina colada. Och jag sa inget salt, inget salt på margaritaen, men det hade salt på det, stora saltkorn, flytande i glaset. Mexikansk servitör: Lo siento mucho, senor. Under hans andetag Pinche gringo. Milton Waddams: Som servitör går bort Och ja, jag kommer inte att lämna ett tips, för jag kunde. Jag kunde stänga ned denna plats. Sir Ill ta mina resenärer checkar till en konkurrerande utväg. Jag kunde skriva ett brev till din nationer styrelse av turism och jag kunde få denna plats fördömd. Jag kunde sätta. Jag kunde sätta. Strychnin i guacamolen. Det var salt på glaset, STORGRAVOR av salt. Skrika genom väggen Hej Peter, man, kolla in kanal 9, det är bröstprovet WooMOVIE Quote DB 37.032 citat i 237 visar kontorsutrymme citat Bill Lumbergh. Hej Peter, vad händer Lyssna, kommer du att ha de TPS-rapporterna för oss i eftermiddag Peter Gibbons. Nej, Bill Lumbergh. Ah. Tja, då antar vi att vi ska fortsätta och prata lite. Peter Gibbons. Inte just nu Lumbergh, jag är upptagen. Du vet vad jag faktiskt måste fråga dig om att bara gå vidare och komma tillbaka senare, jag har ett möte med Bobs om några minuter. Bill Lumbergh. Jag var inte medveten om ett möte med dem. Peter Gibbons. Ja, de ringde mig hemma. Bob Porter. Det ser ut som att du har missat mycket jobb på sistone. Peter Gibbons. Tja, jag skulle inte säga att jag har saknat det, Bob. Bob Slydell. Milton Waddams. Dom Portwood. Whos han Bob Porter. Du vet, otroligt snygg kille, mumlar mycket. Dom Portwood. Åh ja Bob Slydell. Ja, vi kan inte hitta en rekord om att han är en nuvarande anställd här. Bob Porter. Jag tittade på det djupare och jag fann att det som uppenbarligen var det som hände är att han blev avskedad för fem år sedan och ingen någonsin berättade för honom, men genom en sorts glitch i löneavdelningen får han fortfarande en lönecheck. Bob Slydell. Så vi gick precis fram och fixade glitchen. Bill Lumbergh. Bra. Dom Portwood. Så, Milton har släppts bort Bob Slydell. Tja bara en sekund där, professor. Vi, vi fixade glitchen. Så han kommer inte längre att få en lönecheck, så det kommer bara att fungera själv naturligt. Bob Porter. Vi gillar alltid att undvika konfrontation, när det är möjligt. Problem löst från slutet. Bob Slydell. Skulle du bära med mig bara en sekund här. Peter Gibbons. OK. Bob Slydell. Vad händer - och tro mig det här är hypotetiskt - men vad händer om du erbjöds något slags aktieoptionsprogram för aktiedelning. Skulle det göra något för dig Peter Gibbons. Jag vet inte, antar jag. Lyssna, jag ska gå. Det har varit riktigt trevligt att prata med dig båda. Bob Slydell. Absolut, nöjen alla på denna sida av bordet, lita på mig. Peter Gibbons. Lycka till med dina uppsägningar, okej, jag hoppas att dina avfyringar går riktigt bra. Bob Porter. Excellent. Bob Slydell. Bra. Wow. Bob Slydell. Du ser, det som försöker göra är att få en känsla för hur människor spenderar sin tid på jobbet, så om du vill skulle du gå oss genom en vanlig dag, för dig Peter Gibbons. Ja. Bob Slydell. Bra. Peter Gibbons. Tja, jag brukar komma in minst femton minuter sen, ah, jag använder sidodörren - på det sättet kan Lumbergh inte se mig, hej - sedan sorterar jag ut en timme. Bob Porter. Da-uh rymmer ut Peter Gibbons. Ja, jag stirrar bara vid mitt skrivbord, men det verkar som om jag arbetar. Det gör jag för att antagligen en timme efter lunch också, Id säger i en viss vecka, antar jag antagligen bara femton minuter av verkligt, verkligt arbete. Dom Portwood. Hej peter Vad händer Vi behöver prata om dina TPS-rapporter. Peter Gibbons. Ja. Omslaget. Jag vet jag vet. Uh, Bill pratade med mig om det. Dom Portwood. Ja. Uh, fick du det memo Peter Gibbons. Ja. Jag fick anteckningen. Och jag förstår politiken. Problemet är att jag bara glömde den här gången. Och jag har redan tagit hand om det så det är inte ens ett problem längre. Dom Portwood. Ja. Det var just det som satte nya täckark på alla TPS-rapporterna innan de gick ut nu. Så om du bara kunde komma ihåg att göra det från och med nu, så var det bra. Okej Joanna. Hur vågar du döma mig Du är bara denna öre-stjäl, wannabe kriminell. man. Peter Gibbons. Jo, det kan vara, men jag sov inte minst med Lumbergh. Joanna. Varför ringer du inte mig när du växer upp Vänta en minut, det kommer aldrig att hända, så varför ringer du inte bara, ja. Peter Gibbons. Säg hej till Lumbergh för mig Joanna. Så, var jobbar du, Peter Peter Gibbons. Initech. Joanna. I. Ja, vad gör du där, Peter Gibbons. Jag sitter i en båt och jag uppdaterar bankprogram för 2000-omkopplaren. Joanna. Vad är det som Peter Gibbons. Nåväl, de skrev alla denna bankprogramvara, och, för att spara utrymme, använde de två siffror istället för fyra. Så, som, 98 istället för 1998 Uh, så går jag igenom dessa tusentals linjer kod och, uh. Det spelar ingen roll någon roll. Jag, jag gillar inte mitt jobb, och jag tror inte att jag kommer att gå längre. Joanna. Du kommer inte att gå med Peter Gibbons. Ja. Joanna. Vill du bli sparken Peter Gibbons. Jag vet inte, men jag gillar verkligen inte det, och jag ska inte gå. Joanna. Så du kommer att sluta Peter Gibbons. Nuh-uh. Inte riktigt. Uh. Jag kommer sluta gå. Joanna. När bestämde du allt som Peter Gibbons. Ungefär en timme sedan. Joanna. En timme sedan. Så du kommer att få ett annat jobb, Peter Gibbons. Jag tycker inte att Id tycker om ett annat jobb. Joanna. Tja, vad ska du göra om pengar och räkningar och. Peter Gibbons. Du vet, jag har aldrig gillat att betala räkningar. Jag tror inte att jag gör det heller. Joanna. Så vad vill du göra Peter Gibbons. Först ska jag ta dig ut på middag, och sedan ska jag gå tillbaka till min lägenhet och titta på Kung Fu. Kollar du någonsin Kung Fu Joanna. Jag älskar Kung Fu. Peter Gibbons. Kanal 39. Joanna. Totalt. Peter Gibbons. Du borde komma och titta på Kung Fu ikväll. Joanna. Ok. Ok. Kan vi beställa lunch först Ok. Joanna. Du vet vad Stan, om du vill att jag ska bära 37 flair, som din vackra pojke där borta, Brian, varför gör du inte minst 37 stycken stil Stan, Chotchkies Manager. Tja, jag trodde jag kom ihåg att du sa att du ville uttrycka dig själv. Joanna. Du vet vad jag vill uttrycka mig, okej. Och jag behöver inte 37 delar av känsla för att göra det. (flipper av sin chef) Lawrence. Ser den här bruden inte ut som Anne Peter Gibbons. Ja, lite. Lawrence. Hej, hon har inte varit här länge. Ni två går fortfarande ut Peter Gibbons. Ja. Jag antar. Jag vet inte. Ibland får jag den här känslan som shes fusk på mig. Lawrence. Ja, jag känner mig också, människa. Peter Gibbons. Vad menar du med den Lawrence. Jag vet inte, man. Jag får bara den känslan som ser på henne som shes den typ av chick som bara. shudder Michael Bolton. Du har inte ens blivit upptagen för jobbet, och du måste hålla ditt jobb. Peter Gibbons. Egentligen är jag befordrad. Michael Bolton. Du tror att älsklingsstenen var en riktigt bra idé, Tom Smykowski. Visst var det. Killen gjorde en miljon dollar. Du vet, jag hade en sådan idé en gång. För länge sedan. Peter Gibbons. Egentligen, vad var det, Tom Tom Smykowski. Tja, okej. Det var en hopp till konklusioner matta. Du förstår att det skulle vara denna matta som du skulle lägga på golvet, och det skulle ha olika slutsatser skrivna på det som du kan hoppa till. Michael Bolton. Det är den värsta idé jag någonsin har hört i mitt liv, Tom. Samir. Ja, det här är hemskt, den här idén. Michael Bolton. Du skulle komma på lördag. Vad gjorde du med Peter Gibbons. Michael, jag gjorde ingenting. Jag gjorde absolut ingenting, och det var allt jag trodde att det kunde vara. Milton Waddams. Ursäkta mig Ursäkta mig, seor Kan jag prata med dig tack jag bad om en maj tai, och de tog mig en pia colada, och jag sa inget salt, inget salt på margarita, men det hade salt på det, stora saltkorn , flytande i glaset. Mexikansk servitör. Det är sant, senor. Pinche gringo. (engelsk översättning: Jag är ledsen herr sir. Fucking gringo.) Milton Waddams. Lo siento Om det händer igen, kommer jag inte att lämna ett tips, för jag kunde. Jag kunde stänga den här platsen, herre jag kunde ta mina resenärercheckar till en konkurrerande utväg. Jag kunde skriva ett brev till din turiststyrelse och jag kunde få denna plats fördömd. Jag skulle kunna. Jag kunde lägga strychnin i guacamolen. Det var salt på glaset, stora saltkorn.8220I8217m kommer att behöva komma in på Saturday8221: Hur 8220Office Space8221 fick den moderna arbetsplatsen precis rätt Kontoret kunde vara vilket kontor som helst. Cove fluorescenter på en dimmer, modulär hyllor, skrivbordet praktiskt taget en abstraktion. Den viskning av sourceless ventilation. Du är en utbildad observatör och det finns inget att observera. David Foster Wallace, 8220The Pale King8221 Efter aktiemarknadskraschen, som tömde San Fransisens loft och lager, som i ett ögonblick utbröt de friktionslösa, molnsparkande fantasierna hos dot-commers, slog en annan white collar-recession på plats, Och kontoret verkade återuppta sin roll som arbetsplats som alla älskade att hata. Få kulturella föremål uttryckte denna mirakel av illvilja bättre än filmen 8220Office Space, 8221 som uppträdde 1999 vid toppens topp. Dess teaterkörning var ett blygsamt misslyckande, men i efterhand är det ingen överraskning att en film så obevekligt mörk och otäck skulle överföras av det delirium som grep i slutet av årtusendet. (Från en reporter som besöker ett Microsoft års årsmöte 1997: Varför är vi hos Microsoft bellowed miljardär Steve Ballmer, då företagets vice vd, till en folkmassa på nio tusen anställda packade in i Kingdome, Seattles inomhusstadion. För pengarna skrek han Visa mig pengarna Mängden svarade med ett bråk: Visa mig pengarna. Running gags om häftapparater, missplacerade noter, Hawaiian Shirt Day och spöken i arbetslivet slösades i slutändan, oanvända jobb för ett gråteknikföretag: nej Man verkade redo för den typen av humor i en tid med rasande överflöd och ändå var kåpan död. Just då vaknade bubblorna på morgonen nästa morgon med sina aktieoptioner raderade bönstolarna var borta och de var i en bås igen Eller arbetslös och söker desperat efter en bås. 8220Office Space8221 hittade nytt liv på den lilla skärmen, ett medium som passade kontorsarbetarnas existens som avbildades i filmen: långa dagar huddlade framför en dator följt av korta nätter utmattade på soffan och stirrade på en tv. År 1999 återhämtade den knappt 10 miljoner budget i kvitto på kvitto till år 2003, det hade blivit en kultklassiker, med mer än två och en halv miljon kopior som såldes på video. (Det skärmar på Comedy Central med den slags tanklös regelbundenhet som föreslår en uttråkad tv-kontorspersonal bakom allt. Vad fyller vi 2 till 5 pm slot med Fuck det, låt oss bara sätta på 8216Office Space8217 igen.) Alla vet väldigt glad Tjänstemän som kan citera 8220Office Space8221 med så mycket glädje och noggrannhet som pastor gör evangelierna, och det är ett trovärdigt och rutinmässigt antagande att de upprepade klockorna på filmen kan erbjuda en slags behandling för stressade kontorsarbetare: en ventil för en Inarticulate raseri som hjälper till att hålla dem humming away vid dåliga jobb. Men anekdotiskt ledde det till att människor slutade sina jobb, och en Portland, Oregon, startade webmaster en webbplats, Bullshit Job, som fördubblades som både en hyllning till filmen och en sida där arbetarna kunde skicka alla de förolämpande memorierna och e - Mail sina chefer skickade ut. Med andra ord hjälpte 8220Office Space, 8221 och efterföljande arbeten i kontors satirens allmänna broderskap, att kontorsarbetare känner igen sig som en del av en särskild typ av groupa-erkännande att kontoret alltid tycktes förneka, oavsett var du var på kontoret , Du var alltid förmodad att vara på väg upp. (Tänk på den linjen från Stanwyck-filmen: Baby Face flyttar sig ur din klass.) Och en del av filmens glans var dess insistering på att arbetena var dåliga, helt enkelt för att kontorsarbetarna var förtryckta: de var egentligen dåliga jobb, I en dålig miljö. Inställningen för 8220Office Space8221 representerar ett större skifte i förståelsen av kontorslivet. Den paradigmatiska berättelsen hade varit landsbygdskvinnans inträde i stadsmiljölivet, med sina medföljande sexuella terränger i mitten av århundradet. Det var travlärarna hos medeledaren som försökte undvika den organisatoriska livets konformistiska anda. Men plottet 8220Office Space8221 som återspeglar de större förändringarna i den amerikanska ekonomin om att människor tvingas lämna en miljö som de hatar, genom uppsägningar, är det samma för den brittiska showen 8220The Office8221 (kallad, i en ännu mer förolämpande eufemism, uppsägningar) och av De senaste amerikanska romanen av kontorslivet 8220 När vi kom fram till slutet8221 och 8220 personliga dagar.8221 Utsikterna att förlora jobbet tvingar den personliga krisen: du kommer att veta vem dina vänner är, vilka dina lojaliteter är värda och vad ditt jobb verkligen är . I 8220Office Space kommer 8221 konsulter att undersöka företagets struktur för att ge den en smalare form, men deras metod är orättvis, de hittar verkligen personer som arbetar meningslösa jobb: BOB SLYDELL (JOHN C. McGINLEY). Vad du gör hos Initech tar du specifikationerna från kunderna och du tar ner dem till programvaruutvecklarna. TOM SMYKOWSKI (RICHARD RIEHLE). Ja, ja, det är rätt. BIRPORTER (PAUL WILLSON). Tja, då måste jag fråga varför kunde kunderna bara ta dem direkt till programvaran folk TOM: Ill berätta varför. Eftersom ingenjörer inte är bra på att hantera kunder. SLYDELL: Så du fysiskt tar specifikationerna från kunden TOM. Väl. nej, min sekreterare gör det. Eller faxet. PORTER. Så då måste du fysiskt föra dem till programvaruarbetarna TOM. Tja, nej. Jag menar ibland. SLYDELL: Vad skulle du säga att du gör här TOM. Tja, jag har redan sagt det. Jag tar itu med de dumma kunderna så ingenjörerna behöver inte. (Skrikande.) Jag har människors färdigheter. Jag är bra på att hantera människor Kan du inte förstå att Vad fan är fel med dig Tom Smykowski är defensivt om sitt jobb, trots att han inte kan förklara vad det är han gör. Peter Gibbons (Ron Livingston), huvudpersonen, vet att hans jobuppdateringsprogram för Y2K switchsucks, och han vet att det är meningslöst från utsiktspunkten för det nya årtusendet, verkar det särskilt meningslöst. Sörjande för att förklara det för en servitris, Joanna (Jennifer Aniston), säger han att jag sitter i en bås, och jag uppdaterar bankprogram för 2000-omkopplaren. Tja, se de skrev hela den här bankprogramvaran, och för att spara utrymme använde de två siffror istället för fyra, så som 98 istället för 1998, så jag går igenom dessa tusentals linjer kod och uh. Det spelar ingen roll någon roll. Jag gillar inte mitt jobb. Senare bekänner Peter till konsulterna att hans genomsnittliga arbetsdag består av att komma i femton minuter sent och bara sorts avstånd ut i ungefär en timme. Jag gör det för ungefär en timme efter lunch också. Id säger i en viss vecka, jag gör bara cirka femton minuter av verkligt, verkligt arbete. Vridningen är att denna ärlighet är exakt vad konsulterna prissätter en form av ironiserad version av den sanningsberättande organisationsmannen av 8220The Man in the Gray Flannel Suit.8221 Även om Peter slutar visa sig att arbeta och förlorar sitt arbetsutrymme genom att demontera sina väggar , konsulterna erbjuder honom en kampanj. Hes bara en rak skytt med övergripande ledning skrivet över honom, säger en konsult till Peters chef. I gengäld brandar de dock två ingenjörer med verklig erfarenhet, som råkar vara Peters vänner. Detta sätter i gång den alltmer galna (och otrogna) tredje handlingen, när Peter och hans avskedade vänner försöker programmera ett virus som skulle bluffa det företag de föraktar ut ur tusentals dollar. I slutet av filmen sätter en av företagets missnöjda medarbetare, den sublima mutteren Milton Waddams (Stephen Root), byggnaden i brand. Peters ingenjörsvänner har flyttat från Initech till sin konkurrent Initrode Peter själv tar ett blåttkraftsjobb i konstruktionsperspektiv utomhuslivet till hans stationära krigsbåtar. 8220Office Space8221 upptar en så stor plats i de amerikanska kontorsarbetarna som är imaginära om sin arbetsplats är synd att dess effektor effekten av den större diskursen är en del av att han brukade vara grund och fokuserad på bås och dumma chefer. Utrymmet i 8220Office Space8221 var till stor del en symbol för en oroande, till och med hänsynslös organisation. Dess verkliga mål var de olyckliga förväntningarna på den moderna arbetsplatsen, som bad om engagemang och engagemang, vilket inte gav någon i gengäld. Det fördubblades kraften av sin fördömelse genom att utvidga den till andra typer av arbetsplatser. Servitrisen Joanna arbetar i en kedjediner kallad Chotchkies, vars absurda förväntningar liknar kontoret. En del av hennes jobb innebär att donera knackiga knappar med slagord och symboler på dem, kallad flair. Vid en tid tar hennes chef henne åt sidan för att chastisera henne om hennes känsla. STAN (MIKE JUDGE). Joanna. Vi behöver prata om din känsla. JOANNA. Egentligen har jag femton bitar på (demonstrera). STAN. Femton är minsta, mmkay. Det är upp till dig om du bara vill göra det minsta minimumet. Brian har till exempel trettiofyra stycken flairand ett fantastiskt leende. JOANNA. Okej, så du vill att jag ska ha mer STAN. (Sighing.) Titta, Joanna, folk kan få en cheeseburger någonstans, de kommer till Chotchkies för atmosfären och attityden. Det är vad flairs om. Det är roligt. JOANNA. Så. mer än. STAN. Vi vill att du ska uttrycka dig själv. Mmkay Nu, om du känner det minsta läget är tillräckligt, okej, men vissa väljer att bära mer, och vi uppmuntrar det. Du vill uttrycka dig själv, inte Joannas chef upptar samma plats som kontorskonsulterna: letar efter immateriella, personlighetsbaserade yttre uttryck som tecken på att vara en rak shooterrather än att skapa uppenbara riktmärken som man enkelt möter för att få en lönecheck. Hennes hängare med flair föreslår ingenting så mycket som skåpväggar, däckade ut för att visa sin individualitet. De mänskliga bilagorna i 8220Office Space8221 var så konstiga och obsessivaMilton och hans nu ökända behov att hålla sin röda Swingline stapler så att det var svårt att tro att det var någonting kvar att uttrycka. De som fortfarande är immun mot satiren av känsla, uppmanas dock att kolla ut katalogerna hos kontorsleverantören Baudville, som bland annat erbjuder rhinestone-encrusted lanyards samt T-shirts för uppskattningsveckor med slagord som luktar som Team Spirit och jag sätter Zing i Amazing. När sådan kunskap som 8220Office Space8221 erbjöds, vilken förklaring, hur kan man erkänna det väsentliga misslycket på kontoret att leverera på sin utlovade utopia och fortsätta som om ingenting hade hänt. För många var frågan bara retorisk: de var ute av arbetet och strängde ihop tillfälliga spelningar som bäst de kunde. Men för andra levde drömmen om ett bättre kontor på olika sätt: vissa sågteknik som fortfarande erbjuder ett sätt att flytta kontorsarbete ut ur kontoret, till en bredare sfär av det offentliga livet såg andra att kontoret behövde göras enormt mer humana och lyhörd för sina alltmer apatiska individer. Dessa två vägar förenades av ett enda mål: lusten att göra jobbet roligt, att återföra det till en oskuld, som generationer av arbetsplatsfel hade gjort sig korrumperade. I en arresterande och dyster frase hade sociologen Max Weber beskrivit framsteget av rationalitet och vetenskaplig demystifiering som ledde till en gradvis upplösning av världen. Någonting på det sättet hade hänt med kontorsarbete: kontors rosiga bild som ett tydligt och tydligt medelklass alternativ till arbetet med fabriksarbete och annat manuell arbetskraft hade lidit för många skott att överleva. Kontoret måste bli förtrollat. Utdrag från 8220Cubed: En hemlig historia på arbetsplatsen8221 av Nikil Saval. Publicerad av Doubleday, en uppdelning av Random House. Copyright 2014 av Nikil Saval. Reprinted med utgivarens tillstånd. Alla rättigheter reserverade. Office Space. Citat Bob Slydell. Du ser, vad som egentligen försöker göra här är, försökte få en känsla för hur människor spenderar sin dag på jobbet. Så, om du skulle, skulle du gå oss genom en vanlig dag, för dig Peter Gibbons. Jo, jag brukar komma in minst femton minuter sen, ah, jag använder sidodörren, så Lumbergh kan inte se mig, hej hej - och då förstår jag bara utrymmet i ungefär en timme. Peter Gibbons. Ja, jag stirrar bara vid mitt skrivbord, men det verkar som om jag arbetar. Det gör jag för nog en timme efter lunch också. Id säger i en viss vecka gör jag antagligen bara femton minuter av verkligt, verkligt arbete. Bob Slydell. Jag gillar att flytta oss direkt till en Peter Gibbons. Nu hade vi en chans att träffa den här unga mannen, och pojken är bara en rak skytt med övre ledningen skrivet över honom. Steve. God kväll Herr, jag heter Steve. Jag kommer från ett grovt område. Jag brukade vara beroende av sprickor men nu är jag borta och försöker hålla mig ren. Det är därför jag säljer tidskriftsabonnemang. Michael Bolton. Vi får betalt pengar mot pengar, skulle inte gå till fängelse. Nej nej nej. Gick till federal POUND ME IN THE ASS fängelset. Samir. Jag vill inte gå till någon fängelse Bob Slydell. Ja, vi kan inte hitta en rekord om att han är en nuvarande anställd här. Bob Porter. Jag tittade på det djupare och jag fann att det som uppenbarligen var det som hände är att han var avskedad för fem år sedan och ingen någonsin berättade för honom om det, utan genom en sorts glitch i löneavdelningen får han fortfarande en lönecheck. Bob Slydell. Så vi gick precis fram och fixade glitchen. Dom Portwood. Så, oj, Milton har släppts bort Bob Slydell. Tja, bara en sekund där, professor. Vi, vi fixade glitchen. Så han kommer inte längre att få en lönecheck, så det fungerar bara själv naturligt. Bob Porter. Vi gillar alltid att undvika konfrontation, när det är möjligt. Problemet är löst från slutet. Peter Gibbons. Du kommer att lägga undan Samir och Michael Bob Slydell. Åh ja, skulle komma in på några högskolor på grundnivå, gården jobbar ut till Singapore, det är den vanliga affären. Bob Porter. Standardrutin. Bob Slydell. Nej Nej, det är förstås inte. Vi finner det alltid bättre att skjuta folk på en fredag. Studier har statistiskt visat att det finns mindre risk för en incident om du gör det i slutet av veckan. Milton Waddams. Pratar i telefon Och jag sa att jag bryr mig inte om de slog mig heller, för jag sa till Bill att om de flyttade mitt skrivbord en gång till då, då, Im, slutar jag, jag kommer att sluta. Och jag berättade för Don också, för de har flyttat mitt skrivbord fyra gånger redan i år och jag brukade vara över genom fönstret och jag kunde se ekorren, och de var glada, men då bytte de från Swingline till Boston häftapparat, men jag höll min Swingline häftapparat eftersom det inte binder upp så mycket, och jag höll häftklammerna till Swingline häftapparaten och det är inte okej för att om de tar min häfta så ställer jag Ill byggnaden i brand. Nina. Nu Milton, var inte girig, låt oss passera den och se till att alla får en bit. Milton Waddams. Ja, men förra gången fick jag inte en bit. Och jag fick höra. Medan kakan passerar Milton mutters - så småningom alla men Milton får en bit Milton Waddams. Mumlande jag kunde ställa in byggnaden i brand. Bill Lumbergh. Milt, skulle behöva gå vidare och flytta dig ner i förvaring B. Vi har några nya människor som kommer in, och vi behöver allt utrymme vi kan få. Så om du bara kunde gå och packa upp dina saker och flytta den där nere, skulle det vara fantastiskt, OK Milton Waddams. Ursäkta, jag tror att du har min häftapparat. Milton Waddams. Ursäkta, ursäkta mig, senor Kan jag prata med dig, jag bad om en maj tai, och de tog mig en pina colada, och jag sa inget salt, inget salt för margarita, men det hade salt på det, stora saltkorn , flytande i glaset. Under hans andetag Milton Waddams. Som servitören går bort Och ja, jag kommer inte att lämna ett tips, för att jag kunde. Jag kunde stänga hela denna utväg ner. Sir Ill ta mina resenärercheckar till en konkurrerande utväg. Jag kunde skriva ett brev till din turiststyrelse och jag kunde få denna plats fördömd. Jag kunde sätta. Jag kunde sätta. strychnin i guacamolen. Det var salt på glaset, stora saltkorn. Peter Gibbons. Vad ska jag göra med 40 prenumerationer på Vibe Joanna. Jag vet inte, det verkar bara fel. Peter Gibbons. Det är inte fel. INITECH har fel. INITECH är ett ondskt företag, okej Chochkies är fel. Det stör dig inte att du måste gå upp på morgonen och du måste lägga på en massa bitar flair Joanna. Ja, men jag ska inte gå in och börja ta pengar från registret. Peter Gibbons. Tja, kanske du borde. Du vet, nazisterna hade bitar av känsla som de gjorde att judarna hade på sig. Bob Porter. Skulle bli av med dessa människor här. Först Herr Samir Naga. Naga. Naga. Inte kommer att fungera här längre, ändå. Fastnat i trafiken Samir. Mor. shitter. Son av en. röv. Jag bara. stansratta Bill Lumbergh. Åh, och kom ihåg: nästa fredag. är Hawaiian skjorta dag. Så, du vet, om du vill, fortsätt och ha på sig en hawaiisk tröja och jeans. Rob Newhouse. Konjugala besök Mmmm. Inte vad jag vet. Yknow, minsta säkerhetsfängelse är ingen picknick. Jag har en klient där inne just nu. Han säger att tricket är: sparka någons röv den första dagen, eller bli någon tik. Då kommer allt att vara bra. W-Varför frågar du, ändå Milton Waddams. Jag fick höra att jag kunde lyssna på radioen i en rimlig volym från nio till elva. Jag berättade för Bill att om Sandra ska lyssna på hörlurarna medan shes arkiverar så borde jag kunna lyssna på radion medan jag samlar så jag Förstår inte varför jag borde behöva stänga av radion eftersom jag gillar att lyssna på en rimlig volym från nio till elva. Milton Waddams. Herr Lumbergh berättade för mig att prata med löneavgift och sedan lönedag berättade för mig att prata med herr Lumbergh och jag har fortfarande inte fått min lönecheck och han tog min häftapparat och han tog aldrig tillbaka den och sedan flyttade hon mitt skrivbord till förvaringsrum B och där var skräp på den. Tom Smykowski. Tja bra titta. Jag har redan berättat för dig: Jag handlar med gudförbudets kunder, så ingenjörerna behöver inte. Jag har personliga färdigheter, jag är bra på att hantera människor. Kan du inte förstå vad Vad fan är fel med dig Michael Bolton. Peter, du är i djup skit. Du skulle komma in på lördag. Vad gjorde du med Peter Gibbons. Michael, jag gjorde ingenting. Jag gjorde absolut ingenting, och det var allt som jag trodde det kunde vara. Lawrence. som Peter lämnar för att bekänna sig till Lumbergh om att stjäla pengar och veta att han kan gå i fängelse Peter. se upp för ditt kornhål, knopp. Peter Gibbons. Jag kan inte tro vad en massa nördar vi är. Var ser upp penningtvätt i en ordbok. Samir. Säkerhetskopiera dig med uppståndelsen. Peter Gibbons. Låt mig fråga dig något. När du kommer in på måndag och du inte känner dig riktigt bra, säger någon någonsin till dig, Låter som om någon har ett fall på Mondays Lawrence. Nej Nej, man. Skit, nej, man. Jag tror att du får din röv sparkad, säger något sådant, mannen. Michael Bolton. Samir och jag är de bästa programmerarna som de fick på den platsen. Du har inte blivit upptagen och du får behålla ditt jobb. Peter Gibbons. Egentligen är jag befordrad. Bill Lumbergh. Åh, åh, och jag glömde nästan. Ahh, jag mår också att du ska gå och komma in på söndag också. Milton Waddams. Förhållandet mellan människor till tårta är för stort. Michael Bolton. Du tror att älsklingsstenen var en riktigt bra idé, Tom Smykowski. Visst var det. Killen gjorde en miljon dollar. Du vet, jag hade en sådan idé en gång. För länge sedan. Tom Smykowski. Tja, okej. Det var en hopp till konklusioner matta. Du förstår att det skulle vara denna matta som du skulle lägga på golvet, och det skulle ha olika slutsatser skrivna på det som du kan hoppa till. Lawrence. Ser den här bruden inte ut som Anne Lawrence. Hej, hon har inte varit här länge. Ni två går fortfarande ut Peter Gibbons. Ja. Jag antar. Jag vet inte. Ibland får jag känslan av att shes fuskar på mig. Lawrence. Ja, jag känner mig också, mannen. Peter Gibbons. Vad menar du med den Lawrence. Jag vet inte, man. Jag får bara den känslan som ser på henne som shes den typ av chick som bara. Peter Gibbons. Titta, jag vet inte om dig, men jag är trött på att bli pressad runt. Arent du Samir. Ja, Peter, men jag kommer inte göra någonting olagligt. Peter Gibbons. Illegal Samir, this is America. Peter Gibbons. Um, the 7-Eleven, right You take a penny from the tray. Joanna. From the crippled children Peter Gibbons. No, thats the jar. Im talking about the tray, the pennies for everybody. Tom Smykowski. Smykowski is in a full-body cast Just remember, if you hang in there long enough, good things can happen in this world. I mean, look at me. Peter Gibbons. So you guys are gonna fire Mike and Samir, and youre gonna give me more money Peter Gibbons. Boy, Ill tell ya, some days. One of these days its just gonna be like. He mimics the sound of a machine gun. Brian, a waiter, walks up and does the same and laughs Brian, Chotchkies Waiter. So can I get you gentlemen something more to drink Or maybe something to nibble on Some Pizza Shooters, Shrimp Poppers, or Extreme Fajitas Brian, Chotchkies Waiter. Okej. Sounds like a case of the Mondays. Joanna. Why dont you just call me when you grow up Oh, wait, you know what, thats probably never gonna happen, so just dont call me, OK Joanna starts to close car door Peter Gibbons. Say hello to Lumbergh for me Samir. trying to decide if he should go along with the virus plot I have a question. Samir. I. in these conjugal visits, you can have sex with women Peter is wearing shorts, sandals and a paisley shirt, with his feet up on his desk, munching chips and playing tetris on his computer Bill Lumbergh. So, Peter, whats happening Aahh, now, are you going to go ahead and have those TPS reports for us this afternoon Bill Lumbergh. Ah. Ja. So I guess we should probably go ahead and have a little talk. Hmm Peter Gibbons. Not right now, Lumbergh, Im kinda busy. In fact, look, Im gonna have to ask you to just go ahead and come back another time. I got a meeting with the Bobs in a couple of minutes. Bill Lumbergh. I wasnt aware of a meeting with them. Peter Gibbons. Yeah, they called me at home. Nina. Corporate accounts payable, Nina speaking. JUST a moment. Joanna. You know what, Stan, if you want me to wear 37 pieces of flair, like your pretty boy over there, Brian, why dont you just make the minimum 37 pieces of flair Stan, Chotchkies Manager. Well, I thought I remembered you saying that you wanted to express yourself. Joanna. Ja. You know what, yeah, I do. I do want to express myself, okay. And I dont need 37 pieces of flair to do it. Peter Gibbons. Its not just about me and my dream of doing nothing. Its about all of us. I dont know what happened to me at that hypnotherapist and, I dont know, maybe it was just shock and its wearing off now, but when I saw that fat man keel over and die - Michael, we dont have a lot of time on this earth We werent meant to spend it this way. Human beings were not meant to sit in little cubicles staring at computer screens all day, filling out useless forms and listening to eight different bosses drone on about about mission statements. Michael Bolton. I told those fudge-packers I liked Michael Boltons music. Peter Gibbons. Åh. That is not right, Michael. Samir. Is there some way to just give the money back Peter Gibbons. What You mean just hand them a check for the exact amount theyre missing I think theyd figure that out. Peter Gibbons. You know, corporate accounting is sure as hell gonna notice 305,326.13, Michael

No comments:

Post a Comment