Tuesday 24 October 2017

Minsta Kvadrat Glidande Medelvärde Mt4


forexts: Vad är en LSMA Den står för minsta kvadrera rörande medelvärdet och indikatorn visar slutpunkten för den linjära regressionslinjen. Genom att jämföra det nuvarande värdet till det tidigare värdet bestäms en möjlig trend, dvs den linjära regressionslinjen pekar upp eller ner. Använd stängningen av det nuvarande ljuset när det är klart och nästa ljus bildar som slutpunkten. Det undviker problemet med ett ljus som ändrar indikatorns värde i realtid. Är LSMA linjär regression Jag förstår begreppet minsta kvadrater när man passar en medellinje, men har inte hört det hänvisas till ett glidande medelvärde. Jag försökte denna kod och fick en linjär regressionslinje som verkade göra samma grundläggande rörelser som min kontroll (en LR-linje utanför ett kartsystem som jag betalar för). Men på den betalda versionen går topparna i LR högre (lägre), ofta över och under bollingerbandet, medan den här effekten är mycket dämpad i den här versionen. Några idéer varför jag ser detta beteende, eller var annars kan jag få en algoritm för LR för MetaQuotes4 Jag tog bort LSMA från mitt diagram. Jag handlar nästan med hjälp av indikatorn (CCI). det fungerar mycket bättre. Jag fann att de extra indikatorerna var lite förvirrande. Jag använder CCI 14 Jag har slutat använda turbo CCI 6 Jag handlar spökmönster och zlrs och tlbs. inget komplicerat. men aggressiv. och därmed tycker jag att jag i huvudsak behöver CCI 14 inte mycket mer när jag handlar med trend och counter trend. Jag använder ett stramt stopp. inget av detta kan vara tillfredsställande för dig. för mer info. ta en titt på Woodies webbplats. det finns en hög med mycket värdefull information där inne. det finns så många metoder som det finns handlare. Jag har misslyckats i många saker tills jag lärde känna indikatorn tillräckligt bra och det mesta jag gör är förmodligen svårt att definiera och också fel i många människors ögon. Jag antar att jag utvecklat mest genom att handla handel för en gazillionstid. Blaiserboy: Det finns så många metoder som det finns handlare. Jag har misslyckats i många saker tills jag lärde känna indikatorn tillräckligt bra och det mesta jag gör är förmodligen svårt att definiera och också fel i många människors ögon. Jag antar att jag utvecklat mest genom att handla handel för en gazillionstid. Jag är också på den långsamma vägen för att lära indikatorer en efter en. Tack för alla dina svar. Jag kommer snart att starta en ny tråd på LSMA och kommer att posta indikatorer och experter relaterade till LSMA på de första inläggen. LSMA som ett rörligt medelvärde är baserat på att plottar ändpunkten för den linjära regressionslinjen. Jag har versioner som jag behöver hitta som också använder andra former av rak linjepassning med hyperbolisk exponering, kraft och parabolisk passform. Detta var someting jag arbetade på för en auto-emissions testlabb tillbaka 1978 och skrev i BASICII för en PDP 11. Jag hittade att straigt linje fungerade bäst. Tack för info-posten, men jag behöver verkligen en bra linjär regressionsalgoritm eller mq4-program. Även om jag använder CCI, föredrar jag linjär regression i kombination med bolliger-band för handel. Det är också en uppgift som jag måste slutföra för andra. Vad slog mig konstigt om LSMA är att jag inte hade läst att LR är en MA-beräkning, även om jag förstår begreppet en algoritm för att hitta en linje som matchar en 2-dimensionell uppsättning punkter som bäst använder minsta kvadratmetoden. Id har aldrig sett indikatorlinjer ritade i 3 färger Jag är en långsiktig CC-programmerare i Windows med Visual Studio, men med hjälp av mq4 är jag ny och trots att jag är väldigt C-liknande, har jag inte en bra IDE att lära mig är att stunt min framsteg lite. Så. Har någon annan inmatning på en annan linjär regressionaloritm, eller hur jag kan tweak this oneHi, jag gillar det minsta kvadrera rörande medelvärdet och dess färgkodning. Jag skulle vilja använda den på några andra (icke-forex) marknader jag handlar också. Tyvärr kan jag inte göra huvuden eller svansarna av MQL4, även om jag kan programmera indikatorer i Tradestation. Kan någon snälla se koden för detta och översätta den till normala logiska uttalanden för mig Jag antar att LSMA bara är en (rörlig) linjär regression. Om det är sant, söker jag verkligen bara efter logiken i färgkodningen så att jag kan tillämpa den på min Tradestation-plattform. Jag uppskattar någon hjälp som någon kan ge mig. Med vänliga hälsningar, Scott, jag är väldigt flytande i TS-programmering. Kanske jag kan hjälpa dig. Men jag är inte säker på vad du vill göra. Är det här: Du vill att färgen på din indikator ändras enligt vissa kriterier När jag jämför MT4 Least Squares Moving Average till Traditions Linear Regression Curve, är de verkligen samma. Men MT4-indikatorn har lite fin färgkodning som jag gillar mycket. Min Tradestation-indikator är bara en färg. Om du tittar på MT4 Least Squares MA, är den färgkodande logiken inte enkel uppdateringslogik, dvs MA gt MA1 då grön, om MA lt MA1 är röd), det är något annat. Jag gillar denna specifika indikatorfärgning och skulle vilja tillämpa den på Tradestation Linear Regression Curve. Jag är också ganska flytande i TS. Jag är säker på att jag kunde programmera färgen till TS LRC-indikatorn om jag kunde förstå färglogiken i MQL4-koden. Så, min fråga är, vilken indikator färgkodningslogik som finns i följande kod. Vilken hjälp jag kunde få med detta skulle vara mycket uppskattat. En färg per indikatorns indexlinje när den går upp, den drar med index 2 När det är platt, index 1 När du går ner, index 3 Det lägger tomt värde i indexen som inte används i någon särskild stapel. Hej Phy, jag uppskattar ditt svar. Och jag är fortfarande i mörkret. Titta på quotrealquot-kod, som MQL4 och C och så vidare får jag mig att känna mig verkligen dum, för att jag inte förstår det alls. Jag kan göra några enkla saker i Tradestation med indikatorer, men jag är ingen programmerare. Jag är alla självlärd. Det som förmodligen är klart för dig är inte klart för mig :) Jag vet från att titta på diagrammet att algoritmen är lite mer subtil. Ibland ändras indikatorn grön till gul när priset fortfarande går upp, ibland inte, etc. Kan du skriva i meningar hur greenredyellow-kodningsalgoritmen fungerar Till exempel, vad gör för (shift loopbegin shift gt 0 shift--) sum1 0 för (längd i gt 1 i--) längdvarv längd 1 längdvarv 3 tmp 0 tmp (i - längdvarv) Closelength-shift-sumttmp wtshift sum16 (längd (längd1)) betyder i förhållande till de index som jag kan begära för mycket. Jag förväntar mig inte att du ska ge mig en kurs i programmering i ett forum. Men om du kunde ge mig några logiska uttalanden som förklarar färgalgoritmen kan jag kanske konvertera den till Tradestation. Eller det kan vara bortom mig just nu. Hur som helst hämtade jag just det som ser ut som en väldigt fin MQL4-handledning (av coders guru från forex-tsd) och jag tror att jag kommer att spendera helgen som läser det för att försöka få hand om det här. Den delen är någonstans tolkning av quothow för att hitta minsta kvadrater som rör sig averagequot Det har ingenting att göra med färg. citationstecken Jag letar verkligen efter logiken för färgkodningsquot om (wtshift1 gt wtshift) wt är en uppsättning av LSMA-värdena. För färgkodning jämför han värdet för LSMA en stapel tillbaka och den aktuella LSMA när han rör sig genom diagrammet. Om det tidigare värdet var högre, rita rött, om det är lägre, dra grönt, annars dra gult. Skift är ett räkneindex för staplarna i diagrammet, shift1 indexerar den föregående stapeln. Tack Phy, det är vettigt för mig. Vad som inte gör mening för mig är att indikatorn inte verkar göra vad du säger. Jag bifogade 2 bilder av indikatorn på GBPJPY, från en Alpari-demo och en ODL-demo. Du kan se att de gör samma sak (med kvoter för den lilla skillnaden i datafeeds). Jag lägger pilar på Alpari-diagrammet för att peka ut många ställen där indikatorn har blivit från grön till gul eller röd till gul, men indikatorn är inte alls platt. Jag gjorde en plats med en stor blå pil där inte bara indikatorn är platt, indikatorns lutning ökar ännu, eftersom den fortfarande målar en färgförändring från röd till gul så jag förstår din förklaring, men jag är fortfarande Förstår inte varför indikatorn ser så här ut. Tror du att den här indikatorn är repainting (dvs med hjälp av framtida data för att ändra färgen. I själva verket använder du skift - 1 data). Jag kunde enkelt göra vad du beskrivit i Tradestation med vissa IF-uttalanden och PLOT-uttalanden. Men jag tror inte att de gula övergångarna kommer att likna alls. Jag tror att det måste finnas något annat till färgkodningen. Hej Phy, jag räknade ut vad som händer här - den här indikatorn omdirigerar. Jag tittade bara på det på ett minuts diagram. Nu är allting mer meningsfullt - för ett ögonblick trodde jag att Id hittade gralen. Det som görs i realtid är detta: (Marknaden har nått toppen och vänder nu - första omgångsbygeln) Indikatorn visar grön hela vägen fram till dess vändning punkt. Den aktuella linjen LSMA börjar börja rulla över, indikatorn blinkar grönt till rött när marknaden markerar upp och ner. När den nuvarande fältet slutförts, om LSMA är LSMA1 (kom ihåg, LSMA1 gt LSMA2 eftersom marknaden är i 1: a omgången bakåt), då LSMA för den aktuella fältet (den som just avslutat) går RÖD och den REPARERAR LSMA-färgen Från grönt till gult Du kan se det gör det i realtid på ett 1 minuters diagram. Så antar jag att jag svarade på min egen fråga. Den färgkodande logiken för LSMA är den här: cc kan se framtiden, lita LSMA i enlighet därmed för de flesta (fantasi) profitquot Det gör inte indikatorn helt meningslös, men manuell backtesting med en förväntan om att den gula färgen kan räknas på (för utgångar, etc) kommer att leda till förstörelse. Om du hänvisar till den färg som ändras på den aktuella fältet, är det inte oväntat om det. Om det repaints föregående bar, då är det inte bra. Det målar tidigare bar och jag håller med, det är inte bra. Du kan se det själv om du sitter med en LSMA (8) på ett 1 min diagram i 10-15 minuter. När LMSA återvänder, till exempel, från lång till kort, målar den den aktuella raden röd och den repaints den (tidigare gröna) föregående streck till gul. Senast kvadrat MA Indikator Ladda ner Minsta Kvadrat MA Indikator Beskrivning: You8217re på idealisk plats om du Kan ha kommit letar efter gratis nedladdningsbar lägsta kvadrat MA Forex Indicator. Nu kan du faktiskt få minst kvadrat MA-indikator mq4 för Metatrader 4 eller Metatrader 5 utan kostnad. Denna indikator är perfekt för Metatrader 4 eller till och med MT4 och även Metatrader 5 eller MT5. Faktum är att detta passar och fungerar bra i några andra Metatrader-utgåvor som är tillgängliga. Vi införlivade även en bild av det minsta torget MA hur det ser ut när det installeras. Andra Metatrader Moving Average Indicators finns även på vår hemsida. För att ladda ned dessa indikatorer är allt du behöver göra för att kolla in kategorin Moving Average indicator på vår hemsida. Efter att ha valt en lämplig indikator kan du ladda ner filen så att du kan använda den. Om du är fascinerad om att ha indikatorn, klicka på nedladdningslänken nedanför. När nedladdningen är klar spara du den i din dator. Det genomsnittliga antalet nedladdningar som för närvarande är 24. Baserat på dagens data finns det redan 1 personer som hämtar den. Vi skulle faktiskt värdera om du tar lite tid i poäng indikatorn. Detta kommer vidare att berätta hur effektiv vår indikator är om du har gjort det bra. Med detta kommer andra besökare också att lära sig hur bra indikatorn är. I linje med det kan du också berätta världen om ordet om våra gratis forexindikatorer genom att klicka på dela-knappen. Tack för att du checkar ut DownloadIndicators, vi uppskattar din tid att ladda ner vår Minsta Square MA. Mean Reversion: Modern Day Moving Averages. Författare: GunjanDuaa 04 oktober, 2012 Flyttande medelvärden är en av de mest använda indikatorerna i tekniska analysstudier. Vad som började med det enkla glidande medlet och sedan mot exponentiellt glidande medelvärde har med tiden och tillkomsten av datorprogrammerade mjukvaror gjort det möjligt för tekniker att experimentera och komma fram till nya typer av databeräkning. DEFINITION Mean reversion antyder att tillgångspriserna så småningom kommer att vända mot genomsnittet eller genomsnittet före trendåterupptagning eller trendomvandling. Det kan vara att priserna kommer att återgå till genomsnittet eller konsolidera ett tag fram till tiden när det kommer närmare genomsnittet, Det här är en process där många handelssystem bygger på var åtgärder vidtas när den senaste utvecklingen har avvikit från sina historiska medelvärden. MODERNA RÖRANDE AVERAGE Enkla glidande medelvärden används fortfarande av många men med tiden och ett krav på att mäta priset på olika sätt gjorde det möjligt för nya tankar och nya medelvärden. I denna artikel kommer jag att förklara nyare glidande medelvärden som har utvecklats med tiden och behovet. DOUBLE EXPONENTIAL (DEMA) OCH TRIPLE (TEMA) Ett glidande medelvärde är en smidig kurvlinje som ger den visuella bekräftelsen av den genomsnittliga långsiktig trenden, de är fördröjande indikatorer där snabbare glidande medelvärden är hakiga och längre siktvärden är jämnare att Minska tidsfördröjningen var dessa modifierade exponentiella medel tänkt på. De används för att tillhandahålla signaler i crossover eller trendbestämning tidigare än andra glidande medelvärden. Göra MATH Dubbel Exponentiell MA Formel: DEMA 2EMA - EMA (EMA) Trippel Exponentiell MA Formel: TEMA (3EMA - 3EMA (EMA)) EMA (EMA) EMA EMA (1). (Stäng - EMA (1)) N Utjämningsperioden. Diagram 1 har glidande medelvärde, det visar tydligt att TEMA ger signalen tidigast följd av DEMA och sedan Simple Moving average. Så minskningen är reducerad och vi kan gå in i trenden tidigare. DISPLACED FLOWING AVERAGE (DispMA) A DispMA är ett rörligt medelvärde som kan justeras framåt eller bakåt med ett visst tidsintervall. Förskjutning av det rörliga genomsnittet bakåt för att hålla sig på lång sikt, kommer det att skapa en fördröjningseffekt som förskjuter det glidande medelvärdet framåt för att göra en snabb avslutning när motutvecklingen utvecklas, det kommer att skapa en ledande effekt. Syftet med DisMA är att undvika plötsliga sågsågar som vanligtvis kommer i den mogna trenden eller nyheter relaterade händelser, förskjutningen kommer att orsaka mindre antal falska signaler. De vanliga förskjutningsnivåerna är 3 dagar till 5 dagar framåt eller bakåt. Den kan användas för att hitta stöd och motstånd eller som en crossover-signal och också ganska användbar i cykliska studier. Diagram 2 visar att den längre glidande genomsnittliga placerad framåt håller oss i trenden medan det kortare glidande medelvärdet som placeras bakåt hjälper oss att få en snabb utträde. VIKTIG RÖRELSE AVERAGE (WMA) Låt oss titta på en annan typ av glidande medelvärde. Syftet med WMA är att ta bort fördröjningen och öka känslighetsfaktorn mot priset. Det viktade glidande medlet är viktat medelvärde av de sista n-priserna, där viktningen minskar med 1 med varje tidigare pris. Beräkning: (nn) (n - 1) Pn-1) ((n - 2) Pn-2). ((N - (n - 1)) Pn - (n-1)) - 1). (N - (n - 1))) WMA reagerar snabbare på prisändringar eftersom det lägger större vikt vid de senaste prisdragningarna. På så sätt visar den trenden snabbare jämfört med det enkla rörliga genomsnittet. AVERAGE Detta rörliga medelvärde kallas ibland också som ett slutpunkts-rörande medelvärde. Det baseras på linjär regression men tar det ett steg framåt genom att uppskatta det som skulle ha hänt om regressionslinjen fortsatte, vilket gjorde det mer responsivt mot trenderna och spottar trenderna tidigare jämfört med andra glidande medelvärden. Används huvudsakligen som en crossover-signal med sig själv eller med annat glidande medelvärde eller kan användas med priset som rör sig över eller under det som en köp - eller säljsignal. I diagram 3 kartlägger vi tre glidande medelvärden i ett diagram den första är lägsta kvadratrörande medelvärdet (grönt) kallas även som slutpunkts glidande medelvärde. De röda cirklarna visar prisökningen över genomsnittet Visar förändring i trend eller slutpunkt för trenden upp och ner som bidrar till att avsluta positionen eller ta motsatt handel. De andra två är WMA (tjockviolett) och EMA (streckad Röd). Beräkningen av båda medlen är nästan samma, men i WMA läggs mer vikt vid nuvarande pris så det visar att WMA är närmare priset jämfört med EMA WILDERS MOVING AVERAGE Som namnet antyder skapades detta av Welles Wilder, den stora tekniker vars verk innefattar Relative Strength Index (RSI), Average Directional Index (ADX). Parabolic Sar och Average True Range (ATR). Detta kallas ibland som det modifierade glidande genomsnittet, syftet är att släta prisrörelserna för att identifiera prissättningarna. Wilder EMA-pris idag K EMA igår (1-k) Var k 1N, N Antal perioder Formeln liknar EMA, som har 2 parametrar, en tidsserie och en bländningsperiod och det ger en jämn linje. Priset som stannar och stängs över genomsnittet kallas som en uptrend och under den som en downtrend. Diagram 4 visar två medelvärden under Wilders beräkning. Det längre glidande medlet kan användas för trendbestämning och kortare för handel för att köpa på dip och sälja vid uppgång. Crossover tillhandahåller handelssignaler men med en lagring. RISKT KAPITALKRUV Nästan alla använder glidande medelvärden i kursutvecklingen kommer dessa nyare glidande medelvärden att hjälpa näringsidkare att fånga trender på ett bättre sätt och bygga ett finare handelssystem mot förståelse av marknadstrender som bättre ger en stigande kapitalkurva.

No comments:

Post a Comment