Sunday 20 August 2017

Pris Action Forex Trading Strategier Tutorial(2)


Price Action Trading. Trading with Price Åtgärd ensam är kärnansvarig för alla mina handelsstrategier. Detta pris Action handledning och video beskriver hur jag bestämmer vilken fas av rörelse som prisåtgärd handlar om, vilket hjälper mig att distribuera min anständighet handelsstrategier. Pris Action Swing Highs och Lows. The första sak som vi behöver känna igen är vad som är aa Swing High och Swing Low Detta är förmodligen den enklaste delen av prisåtgärder och barräkning trots att hela processen blir lättare med övning. Jag definierar en prisåtgärd sväng högt as. A three bar combination En bar föregås och lyckas med lägre highs. I definiera en prisåtgärd sväng låg som. A tre bar kombination En bar föregås och lyckas av högre låga. Marknadsfaser med prisåtgärd. I motsats till populär tro finns det faktiskt tre sätt marknaden kan gå. Med den svängande höga definitionen i åtanke kan vi börja bygga några lager på diagrammet för att identifiera dessa marknadsfaser och börja göra ett enkelt antal av dessa svänga höga och låga korta. Marknaden går upp när priset gör högre höjder och högre lågnivåer. Marknaden går ner när priset gör lägre höjder och lägre låga. Marknaden går sidelängt när priset inte ger högre höjder och Högre låga eller lägre höga lägre låg. Detta kan låta som barns lek och ett uttalande om det självklara, men du kommer att bli förvånad över hur ofta människor kommer att glömma dessa enkla fakta En av de största frågorna jag blir frågad är vilken väg det är en Marknadsföring Genom att göra en enkel övning kan du se på vilket sätt det priset går och bestämma din handelsplan och viktigare timing av en handel Vad menar jag med timing Det kan vara att du letar efter en kortare möjlighet som den övergripande trenden är nere men priset på din tidsram för inskrivning fortsätter att göra HH s HL s Det finns i detta skede ingen anledning att försöka korta en stigande marknad tills prisåtgärder börjar peka på att göra LH s LL s Mer om det här inom kort . En kort eller Bearish Bias Chang e inträffar när följande sekvens utvecklas HH HL LH LL LH Förskjutningsändringen bekräftas när priset rör sig under lasern lågt låg som framgår av diagrammet Ett annat sätt att säga detta är 123-omkastning och du handlar om återkallningen när din inmatning utlöses Röd Linje Det finns några variationer av detta mönster, men det här är helt enkelt en prissättningsförändring i sin enklaste form. Lång eller Bullish Bias Förändring sker när följande sekvens utvecklas. LL LH HL HH HL Förändringen av bias bekräftas när priset rör sig över senast högre hög som gjordes som framhävd på diagrammet Ett annat sätt att säga detta är 123-omkastning och du handlar om återkörningen när din inmatning utlösar Blue Line Det finns några variationer av detta mönster, men det här är helt enkelt en prissättningsförskjutning i sin enklaste form. Trending Price Action. After en bias förändring har sett och bekräftats, en av de faser som marknaden kan sedan ta är att börja trending antingen upp eller ner beroende på bias förändring previou sly I diagrammet nedan kan vi se vilket pris som helst ser ut när prisåtgärderna trendar upp och trender ner. Varje fas visar pris som gör HH s HL s på vägen upp och LH s LL s på väg ner. Ranging Price action. Now det här är diagrammet som kan bli intressant. Genom att använda prisåtgärderna räknar vi med svänghöjder och nedgångar kan vi veta på ett mycket tidigt stadium. Om priset kommer att börja utveckla intervallbunden aktivitet. Priset ger inte nya höjder ELLER nya nedgångar på Flytten. Jag menar inte all time highs låg eller ny dag vecka månad highs lows helt enkelt en ny swing hög eller låg på farten Priset kommer att börja stall och inte göra en ny swing hög låg och vanligtvis kommer att stanna kvar inom den sista Svänga högt och lågt som gjordes på diagrammet Är det inte en enkel definition av raden regeldefinitioner. Prisen gör inte en ny hög eller låg på farten. Om priset stannar kvar inom den sista svängen högt och svänger lågt att göra, pris kommer att förbli intervall bunden tills det gör nyheter flytta höga eller låga. Price bekräftar intervallet när en lägre hög och en högre låg är gjord inom den tidigare svängen hög och låg. I diagrammet nedan kan du se att från vänster sida av diagrammet gör LH s LL s hela vägen till Första blå pilen som i realtid skulle vara det senaste lägsta lågpriset och flytta sig högre för att göra en HH Dessa två svängnivåer har blivit markerade Vid punkten i diagrammet måste realtidspriset antingen börja röra sig högre förbi den sista svängen Hög röd pil gör en ny hög ELLER flytta nedre förbi den sista svingen låg blå pilen gör en ny låg tills någon av dessa saker händer priset kommer sannolikt att förbli intervall bunden som pris utfällt på diagrammet priset gjorde en högre swing låg och en lägre gunga Högt inom den tidigare svänghöjden och svänga låga markeringar bekräftar att prisåtgärder rörde sig in i en konsolideringsfas. Några överväganden för att identifiera räckvidd i ett tidigt skede i realtid är. Detta pris kan skapa en återgång eller förskjutningsändring och som t Han kartlägger utspelar sig för dig kan en ny hög eller låg kunna göras bortom det potentiella området. Det finns flera definitioner av ett intervall En av de vanligaste är att du letar efter en dubbel touch av stöd och motstånd För mig är det lite för sent i spelet eftersom priset kanske inte skapar dubbla handen som i exemplet ovan Med denna prisåtgärdsmetod kan du identifiera möjligheten att ett intervall utvecklas MYCKET tidigt utan att behöva oroa dig. Om priset ger eller ger dig inte dubbla handen som Du kan se med den definitionen du skulle tolka att priset inte är intervallbundet alls men du kan tydligt se visuellt att priset rör sig sidled utan någon definition. Vad du borde ha lärt dig av den här korta artikeln. En enkel regel definierad metod för att identifiera svänga höga och låga. Hur man använder den här svängen höga lågdefinitionen för att tolka prisåtgärdsmarknadsfaser. Hur man identifierar en biasförändring. Hur man identifierar trendingprisåtgärder. Hur identifierar Range bounded price action. Bias Chang E mönstervariation. In de nedanstående bilderna kan vi se prissättningsmönstervariationen och jämföra dem med det skisserade prismöjlighetsmönstret ovan Den enda största skillnaden är att du letar efter ett brott mot en tidigare sväng som är hög eller låg som den första kvalitén. för att indikera en potentiell biasändring. Forex Trading Strategy. Nick s Forex Price Action Strategy. Welcome till den senaste utgåvan av min Forex trading strategi. Min Forex trading strategi bygger helt och hållet på prisåtgärder, inga indikatorer, inga förvirrande tekniker, bara rent pris. Jag har utvecklat, anpassat och förbättrat min prissättningsstrategi sedan 2005 Denna handelsstrategi är tio år då den har överlevt stora förändringar i marknadsförhållandena, hög volatilitetsperioder, låg volatilitetsperioder och allt annat Forex-marknaden har kastat på det . Och det är skönheten att handla en prishandlingsstrategi. Indikatorbaserade strategier är låsta till marknadsförhållandena de skapades för prisåtgärden är flytande, det anpassar sig enkelt ts till förändrade förhållanden, till olika par, till olika tidsramar och till och med till olika handlare. Viktigast är att prisåtgärder gör det möjligt för dig att hålla din handel enkel. Att hålla din handel enkel. Huvudprincipen i min Forex trading strategi är att fortsätta handla enkelt Jag Jag är emot över komplicerad handel Eftersom ju enklare din strategi är, desto effektivare kommer du att vara som en näringsidkare. En av de viktigaste målen med min prissättningsstrategi är att hålla mina kartor rena Det enda jag lägger på mina diagram är stöd och motstånd områden som jag använder dessa stöd - och motståndsområden i samband med ljusstakeanalys för att handla Forex Packing mina kartor fulla av indikatorer skulle göra det omöjligt för mig att läsa prisåtgärder. Utveckling utan indikatorer gör min Forex tradingstrategi enkel, stressfri och mycket effektiv Vad ser ett rent Forex-diagram här här en bild på min EUR USD 4-timmarschema. Min rena och enkla Forex trading strategi. Detta diagram är klart och lätt att förstå där är inget som distraherar dig från att läsa priset Det är därför jag älskar min Forex trading strategy. Some trading strategier är en absolut röra av indikatorer Kolla in bilden nedan, vissa människor faktiskt handla så. En rörig indikatorbaserad Forex strategi. Varför skulle du Vill handla som this. Indicators Krävs för denna Trading Strategy. So att handla med min Forex Trading Strategy använder jag inga indikatorer. Jag tycker inte alls om att använda Forex-indikatorer, eftersom jag hittar data värdelösa, eftersom de lagrar nuvarande pris Om du vill vara i ögonblicket och ta hand om vad som händer just nu måste du basera affärer på nuvarande prisåtgärd. Vilka valutapar kan du handla framgångsrikt med Forex Price Action. Min Forex Trading Strategy kommer att fungera på valfritt valutapar som är gratis flytande och regelbundet handlas. Det beror på att min metod är baserad på prisåtgärd. Det innebär att du kan använda denna handelsstrategi för att framgångsrikt byta alla valutapar du hittar på din Forex trading platform. Att vara Sa att jag personligen föredrar att koncentrera mig på några få valutapar vid en tid tycker jag att det är alltför distraherande att försöka hålla reda på för många par samtidigt. Jag handlar huvudsakligen EUR USD, USD CAD och AUD USD Jag handlar i allmänhet om dessa Valutapar som de är mest förutsägbara och deras rörelse är mjukare. Det går inte att hitta slumpmässiga hopp om det inte varit några mycket oväntade nyheter, vilket är ganska sällsynt. Om du föredrar att handla en viss Forex-session som London, New York och Asiatisk session väljer sedan de viktigaste valutapar som är aktiva vid dessa tider. Prishandel handlar bättre om längre tidsramar. Eftersom detta Forex Trading System är baserat på prisåtgärd kan du handla varje tidsram från en timme eller mer. Jag koncentrerar mig huvudsakligen På en timme, fyra timmars och dagdiagrammer Dessa är konsekvent de mest lönsamma, eftersom mönstren är enklare att hitta och leder till mer konsekvent vinst. Typer av prisåtgärdsanalys. För det första använder jag två former av Price Action Analysi s. Support och Resistance lines. Candlestick analysis. How to Enter Trades med hjälp av min Forex Trading Strategy. Due till den senaste ekonomiska osäkerheten och länder som förlorar sina kreditbetyg etc, valutor är inte handel som de normalt skulle Detta har lett till att jag handlar omkörningar uteslutande. Jag letar efter starka omkastningsuppställningar som bildas ovanpå mina stöd - och motståndsområden. När ett mönsterformulär indikerar en omkastning ställer jag in ett utlösningspris och anger handeln. Jag tar flera affärer varje vecka. Uppföljningsstrategins mål och stopp. Mål Mina mål är i genomsnitt 80 pips Stoppar Mina stopp är i genomsnitt 40 pips. Dessa mål och slutar skiljer sig åt under olika marknadsförhållanden. Jag brukar tillåta prisåtgärder för att bestämma mitt mål och stoppa. Det betyder att jag ska läsa ljusen och ställa in mitt stopp baserat på senaste höga och låga nivåer En vanlig plats för ett stopp kommer att vara över eller under den senaste höga eller låga. Hur man anpassar handelsstrategin kring nyhetsbrev. Jag använder Forex Calendar från att hålla koll på av ekonomiska data Statistiskt har jag funnit att jag inte behöver undvika att handla under nyhetsbrev med stor inverkan Faktum är att jag, genom att handla genom de flesta nyhetsmeddelanden, slutar göra mer vinst. Bankar och andra stora handelsinstitut betalar miljoner för analytiker och dataflöden Detta gör det möjligt för dem att göra utbildad gissning om kommande ekonomiska datautgåvor. Dessa gissningar är införda i pris innan uppgifterna släpps. Om en handel skapas före en stor ekonomisk datafrisättning kan det vara ett tecken på att stora institutioner är positioner själva för frisläppande Om prisåtgärder säger att du är kort, är det vanligtvis en orsak. De enda nyheterna jag undviker är oförutsägbara nyheter eller väldigt höga nyhetsnyheter, här är en snabb lista. Tal från centralbanksledare eller politiker. Intresseanmälan eller något direkt relaterat till räntor. NFP-rapport, namnet ändrats för ett tag sedan till arbetsförändringsrapporten för icke-jordbruksföretag. Du bör också se upp för viktiga politiska möten som G7 och G8 toppmöten Det senaste G7-toppmötet i juni 2015 orsakade en hel del oförutsägbara drag i euron. För det mesta kan nyheterna säkert ignoreras. Det enda jag inte gör är att skriva in en handel som utlöses av ett pressmeddelande. Nyhetsbaserade rörelser tenderar att omdirigera snabbt, så om jag har en inmatningsutlösare, tar jag bort den innan någon större pressmeddelande. Som du kan se är min Forex Trading Strategy enkel och låter dig göra pips under alla marknadsförhållanden, med nästan alla Forex-valutapar ..Price Action Forex Trading Strategies Tutorial. 9 2011.Video Synopsis GBPUSD 4-timmars Fakey Price Action Trade Signal With Trend. Prisinsatsen fakey setup Jag handlas i den här videon är ett kontrariskt sätt att handla marknaderna medan vi handlar en kontrarisk inställning vill vi fortfarande handla forex fakey i Riktningen av den dominerande trenden I huvudsak väntar vi på att en falsk paus inträffar och sedan handlas tillbaka i riktning mot den befintliga trenden. Anledningen till att fakey är contrarian är att du i princip gör motsatsen till vad de flesta andra handlare gör istället för handla den uppenbara utseende som de flesta amatörer gör när man handlar fakey du väntar på breakout och sedan ta en handel i motsatt riktning men med dominerar högre tidsram trend. När handeln börjar flytta till din tjänst bör du titta på spåra din stoppförlust för att låsa vinst eller flytta för att bryta även beroende på prisåtgärdssituationen. Vi använder vanliga prisdiagram i den här videon, ingen MACD eller RSI eller någon annan rörig och onödig ssary indicators. New handlare bör bara handla med den rådande trenden, hålla sig till tidsramar på 1 timme eller högre De bästa inställningarna sker på 4 timmars och dagliga diagram. Den 4 timmars fakey som jag diskuterar i ovanstående video inträffade i sammanhanget Av de tidigare dagarna i stiftfältet inuti bar-kombinationsinställningen, lägger detta till ytterligare giltighet för 4 timmars fakey. I föreslår inte exakta stoppplatser eller mål eftersom dessa är väldigt godtyckliga och upp till varje enskild person ger jag handlare en guide för stopp och mål är min vikt läggs på hög sannolikhet poster. Jag rekommenderar inte handel nyheterna låt prisåtgärden vägleda dig istället för att försöka ut-tänk marknaden. Denna handel avslutades med min position stängning för en 100 pip vinst efter en gynnsamma klyftan nedåt följande måndag flyttade jag mitt stopp till breakeven och lät marknaden göra resten.

No comments:

Post a Comment